پيام فرماندار شهرستان تفت  به مناسبت روز تفت

یزدفردا "شهرستان تفت نيازمند وحدت و همدلي، دوري از نگاههاي سطحي و قشري، بلند نظري مسئولين و خدمتگزاران و احساس اميد به آينده اي روشن است


به گزارش روابط عمومي فرمانداراي شهرستان تفت سيد احمد عبودتيان فرماندار به مناسبت روز تفت پيامي به شرح ذيل صادر نمود.

هوالشاهد
هر چند هزار و صد و نود و چهار سال از آن روزگار گذشته اما در همه اين ادوار، خاك اين ملك خدايي افتخار دارد كه قدمگاه عالم آل محمد (ص) امام علي­بن­موسي­الرضا (ع) بوده و چه شرافتي از اين بالاتر براي مردم اين شهرستان!
پس حقيقتي بود براي بازگشت به خودمان، به ريشه و به هويت. به توفيق اين فهم در سال 85 شوراي فرهنگ عمومي شهرستان به رياست امام جمعه بزرگوار و عزيز اين روز را به نام «روز تفت» نام نهاده­اند.
اگر چه بام مركزي ميهن اسلامي شيركوهي شده است در مركز اين شهرستان و همه اهالي صبور و مقاومش را گرداگرد اين قله رفيع نشانده، اما اين خطه قله­هاي فراوان دارد كه هر يك از افتخارات استان و كشورند.
هر چند بزرگان مي­دانند، اما بيانش براي جوانان و نوجوانان برومند خالي از لطف نيست كه وجود بيش از دوسوم قنات­هاي استان در اين شهرستان نشان دهنده تمدن، مهندسي و ذكاوت مردمان زحمت­كش اين ديار دارد كه هميشه از قشر مولد و توليدكننده استان محسوب مي­شوند.
با همه اين تفاسير آنچه امروز بايد بصورت جدي مدنظر همه دلسوزان و مردم بزرگوارمان خصوصاً جوانان و نوجوانان قرار گيرد اين كه:
شهرستان تفت نيازمند وحدت و همدلي، دوري از نگاه­هاي سطحي و قشري، بلند نظري مسئولين و خدمتگزاران و احساس اميد به آينده­اي روشن است؛ آينده­اي كه از آن ماست و بايد براي به­دست­آوردنش تلاش و مجاهدت نمود تا تفت چون گذشته، پر افتخار بماند.
مجاهدتي چون پيشينيان اين خطه كه فقط در يك دوره طلايي هشت ساله قريب به چهارصد مرد اين ملك را فدايي آرمان­هاي مقدسش نمود.
اميد اين كه فردا نه فقط بنويسند: «تفت در سه بخش مركزي، نير و گاريزات و با ده دهستان اسلاميه، بخ و گاريزات، بنادكوك، دهشير، زردين، سخويد، شيركوه، علي­آباد، كهدوئيه، نصرآباد و دو شهر تفت و نير در ..... نقشه جغرافيايي نقش بسته»، بلكه بنويسند تفت زادگاه و پرورشگاه بزرگ مردان و زناني است كه در عصر غيبت اسوه تلاش، جهاد و انتظار بودند و در جغرافياي ظهور نقش تعيين­كننده­اي را برعهده داشتند و همگي در صف ياران و فدائيان مصلح بشريت، حضوت ولي­عصر(عج) حماسه آفريدند.

به اميد سربلندي و اقتدار و بعونك يا عزيز
خدمتگذار مردم شريف شهرستان
سيداحمد عبودتيان
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا